Söndagkväll

Då har hela söndan sprungit i väg med en väldig fart! Har varit i garaget med magnus, Johan, Daniel och Tomas och tvättat av nå grejjer till caddan, svängde även förbi maxi och handlade till dagens middag. När vi hämtade linn hos farmor så fick jag mig en hårfärg så i morgon blir det att färga håret:) annars har vi bara legat och sett på saltkråkan jag och Linn alltså. Middagen blev kanoners oxå  så här kommer receptet janna:)

1 fläskfile
2 dl cremfresh
typ en burk apetina fetaost (icke smaksatt)
2 vitlöksklyftor
salt och peppar

mosa fetaosten blanda med cremfreshen pressa ner två vitlöksklyftor och salta och peppra efter behag och blanda ihop. putsa fläskfilen skär den i skivor och krydda med salt peppar och valfri krydda. skivorna runt om i stekpannan lägg i en ugnsäker form häll fetaost blandningen över köttet och grattinera i ugnen i ca 20 min (det blev inte inbakad fläskfile som ni ser men ugnsgratinerad, mycket god ändå)

ha pompa eller kroketter eller vad man vill till hehe man kan även blanda 3 krm vitlöksalt och 3 krm citronpeppar tillsammans med en burk cremfresh och ha som sås till. Det blir jätte gott! 

nu blir det Big brother! 
2011-04-03 @ 21:10:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Janna

tack så mycket :)

2011-04-03 @ 22:44:31
URL: http://jannabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0